Към съдържанието


Снимка

iPhone 6S: Ревю

Apple iPhone iPhone 6S ревю

  • Моля, влезте в системата, за да отговорите
Няма отговори в тази тема

#1 F.P. Filipov

F.P. Filipov

    Добър

  • Administrators
  • 124 Мнения:

Публикувано 29 октомври 2015 - 03:45

     По думите на Apple относно iPhone 6S - "единственото нещо, което е променено, е всичко". Това показва, че компанията е наясно, че този модел изглежда прекалено много като миналогодишния модел.

 

     Логично е, че Apple полагат възможно най-голямо усилие да покажат, че въпреки подобието на външен вид със стария модел, има много промени под капака му, което го прави привлекателно устройство по свой собствен начин.

 

     Корпуса е по-здрав, камерата по-точна - с начин на снимане в стил Хари Потър - и дори има напълно нов начин за боравене с екрана. На хартия това е впечатляващо подобрение.

 

     Но при положение че изглежда идентично на iPhone 6, хората отчаяно се опитват да разберат дали iPhone 6S е достатъчен ъпгрейд, за да оправдае цената. Въпреки че подобренията изглеждат страхотно, струва ли си преход чак към iPhone 6S, или 6 ще им свърши работа.

 

     Относно базовата цена, в момента се намираме в странно положение. Samsung и останалите от страната на Android бавно покачваха цените на своите смартфони от висок клас, докато не се стигна до надминаване на iPhone 6S в този аспект при премиерата му.

 

     Обаче, Apple отновно станаха жертва на странния си цикъл на пускане на нови устройства, което означава че телефонът им пристига на пазар, където Galaxy S6 е доста по-евтин - това означава че iPhone 6S има по-висока цена, която трябва да оправдае. След тези пояснения - този нов телефон е чисто и просто нов телефон. Това означава че някои потенциални купувачи ще бъдат придърпани с идеята да закупят най-новата технология на пазара, вместо устройство на 6 месеца.

 

347ioud.jpg

 

     Реално, отговора на въпроса към кой е насочен този телефон не е особено труден: за хора, заседнали на iPhone 5S, това е очевидния ъпгрейд, за който са си мислели, а отвъд това е недоволния собственик на Android устройство, на който му е писнало да гледа изчистения интерфейс при приложенията на Apple, сравнявайки го със собственото си недодялано устройство.

 

     (Разбира се, има някои хора, които са пробвали телефон с Windows като експеримент, но те биха се задоволили с който и да е друг телефон, ако все още използват Nokia Lumia 930).

 

2q3c9w5.jpg

 

     Проблема, който Apple се опитват да решат с iPhone 6S (както и с 6S Plus) е как да убедят потребителите, особено на пазар, пренаситен с доста добри смартфони, че S варианта на впечатляващия iPhone 6 е достоен ъпгрейд.

 

     Когато нещо е толкова подобно на външен вид, тежестта за доказване на нуждата от даване на допълнителни пари за ъпгрейда пада върху производителя.

 

     Дори Apple да задържат потребителите в собствената си екосистема, има голям шанс те да обърнат погледа си към iPhone 6, който вече е доста по-евтин, така че се налага неща като по-здравия корпус, анимираните снимки и новия екран с различни нива на натиск да си струват допълнителното охарчване, при положение че и двата телефона все още ще работят достатъчно добре след няколко години.

 

Дизайн

 

     Сигурно вече сте разбрали, но новия iPhone 6S изглежда почти идентично на миналогодишния 6 като стане въпрос за корпуса. Има няколко много дребни разлики, като по-дебела рамка и много малко увеличение в тежестта, но те са толкова незабележими, че може физически да объркате двата телефона, докато правите сравнение.

 

     Всички калъфи пасват перфектно и на двата телефона, така че, с изключение на малкото S-лого на гърба, никой няма да забележи че имате най-новия iPhone.

 

     Но ще има много от вас, които ъпгрейдват от iPhone 5S, в който случай ще трябва да се подготвите за огромна промяна в дизайна. Металния корпус се усеща удобно в ръката, като усещането леко наподобява керамика (но ако е подобен на този при iPhone 6, тогава лесно ще се издраска ако го държите в един джоб с ключове, така че ще трябва да изберете добър калъф, за да го предпазите).

 

2ikqxkw.jpg

 

     Едно от нещата, с които се хвалят Apple, е че iPhone 6S е направен с алуминий от 7000 серия, което е най-здравото нещо, използвано някога при направата на iPhone. Очевидната връзка, която ще направите, е с огъването на iPhone 6 Plus миналата година, когато някои потребители заявиха, че новия им телефон се огъва в джобовете без прекалено голям натиск.

 

     Общото впечатление беше, че тези телефони се огъват, ако ги сложите в задния джоб и седнете на тях. Въпреки че бе доказано, че някои други метални телефони се справят още по-зле с огъването, Apple не се измъкнаха много добре от противоречията.

 

     Поради това, не е особена изненада, че докато компанията не си признава истинската причина, новия iPhone е здрав и никога няма да се огъне при такива условия. Предната част на телефона вече е покрита с ново ниво на защита, именно стъкло, което е много по-малко вероятно да се напука при изпускане на пода - това вече е нещо, което може да ви задоволи.

 

2nlg661.jpg

 

     В ръката, iPhone 6S все още се усеща като мечта. Дори с допълнителните 14 грама, устройството е много леко и лесно за работа, което доста оправдава цената. Относно дизайна, ако сте видели iPhone 6, значи сте видели и iPhone 6S. Бутоните за сила на звука, за заключване, за тих режим, както и говорителя - всичко е на същото място както при стария модел, включително решетката в долния край, която лесно покривате без да искате докато гледате видеа или играете игри в хоризонтален режим.

 

     Ако използвате 5S обаче, това е много нива отгоре. Конструкцията е добра, материалите са солидни и няма излишно движение при бутоните. Въпреки че вероятно не сте успели да огънете 5S, факта че 6S е по-здрав най-вероятно ще ви задоволи, колкото и ненужно да е това твърдение.

 

     Apple не са направили нищо особено с дозайна на iPhone 6S, но iPhone 6 беше толкова добре направен телефон, че използването на същия корпус няма да навреди на шансовете му за успех.

 

     Все пак, в комбинация с по-високата цена и продължаващото присъствие на миналогодишния модел, на човек му се иска да имаше поне лека промяна, за да го направи малко по-атрактивен.

 

Дисплей

 

     Дисплея на iPhone 6S излежда е идентичен на миналогодишния модел: 4.7 инча със 750p резолюция, което го задържа в Retina обсега, който дебютира още с iPhone 4.

 

     Трудно е да се даде оценка на дисплея, тъй като макар и да е провал относно резолюцията (доста впечатляващ провал - телефони с 1/7 от цената на iPhone 6S предлагат 1080p дисплеи, по-евтиния телефон на Samsung има 4 пъти по-голяма резолюция от тази на 6S, а Sony наскоро изненадващо пуснаха телефон с 4К резолюция) не се представя особено зле.

 

332a4w7.jpg

 

     Дисплея на iPhone 6S е ясен, ярък, ламиниран към стъклото и много цветен. На пръв поглед може да се излъжете че е картинка, залепена върху изключено устройство на щанда.

 

     При такъв случай - използването на същото нещо при iPhone 6S изглежда логично - все пак по-ниския брой пиксели за захранване означава че може да е по-тънък и с по-дълъг живот на батерията.

 

     Все пак има някои неща, които липсват: контраста (разликата между най-ярките и най-тъмните участъци от екрана) все още е беден, като черните участъци изглеждат леко сиви. Galaxy серията на Samsung използва главно OLED технология, която предлага "истинско" черно и висока яркост - това напълно би паснало за флагман на Apple.

 

     Остротата в сравнителните тестове също определено е по-ниска - 326 пиксела на инч е много малко, дори в сравнение с 401 ppi при iPhone 6S Plus - а повечето други устройства от този клас са с над 500 ppi, т.е. с много, много ясни дисплеи.

 

     Тъй като OLED технологията се използва в Apple Watch - и определено изглежда страхотно - е доста жалко че не бе направено същото нещо и при iPhone 6S.

 

     Важно е да не се вдълбаваме прекалено относно резолюцията на един телефон - все пак не играе чак толкова важна роля (нали така, Sony?), освен че хаби много батерия (освен ако няма да използвате смартфона за дисплей във VR шлем, разбира се). Все пак, индустрията продължава напред и по-високата плътност на изображението почва да дава все по-добри възможности за външния вид на приложенията.

 

     Надяваме се iPhone 7 да направи огромен скок напред и да настигне стадото.

 

3D Touch

 

     Apple се трудиха упорито да интегрират Force Touch технологията от Apple Watch и новия MacBook Pro в iPhone 6S, но са решили да ѝ дадат ново име: 3D Touch.

 

     От всичките промени в новия iPhone, определено трябва да се обърне най-много внимание на тази. Не само поради факта че има най-много начини за използване, но защото е единствената промяна, за която може да се каже със сигурност, че ще промени завинаги начина, по който използваме iPhone.

 

29nw12s.jpg

 

     Предпоставката звучи просто: екрана вече има трето измерение, което ви позволява да натискате навътре в него, вместо само да прокарвате пръсти по повърхността. Apple го сравняват с интеграцията на мулти-тъч, което позволи увеличаване на образа с щипване за навигация през интернет и снимките... а това определено промени начина, по който използваме смартфоните.

 

     Докато нещата, които можете да правите с него засега са леко ограничен брой, няма спор по въпроса, че възможността за допълнителни нива на натиск ще се превърне в нормален жест след няколко години, особено щом разработчиците на приложения се докопат до тази опция.

 

     Засега само нативните приложения на Apple се възползват от функцията и, докато повечето от тях поддържат някаква форма на 3D Touch, вероятно ще се възползвате от нея главно при съобщенията и в браузъра Safari.

 

     Нека кажем, че получите съобщение с линк в него, който ви моли да проверите даден сайт или ви пита дали искате билети за някакво събитие. Можете само да натиснете линка и ще изскочи малко прозорче с преглед на сайта и всичката информация, от която се нуждаете.

 

     Ако това ви стига, можете просто да пуснете екрана и да се върнете към съобщението. Ако искате да знаете малко повече - малко по-силен натиск върху екрана ще отвори страницата в Safari, за да огледате допълнителна информация.

 

     Тези действия са именувани с дразнещите имена "Peek" и "Pop", но ако ги приемете просто като превю и след това по-силен натиск, който отваря даденото приложение, ще разберете какво имам в предвид.

 

     Същото нещо важи за почти всеки линк в телефона, а действието ще ви се превърне във втора природа след няколко дена използване. Всъщност е вградено до такава степен, че един от тестърите почти счупи екрана на своя Samsung Galaxy S6 Edge в опит да отвори линк и се раздразни като му се наложи да клика на хиперлинк в уеб клиента на Gmail.

 

     3D Touch е вероятно най-фунцкионална в приложението Mail, където можете да преглеждате набързо съобщения, след което да дръпнете екрана надолу, наляво и надясно, за да извършвате всякакви неща, като извикване на менюта, архивиране на съобщението и маркиране като непрочетено.

 

     Проблема, който може да забележите с 3D Touch, е че превютата са статични - не можете да скролнете нагоре за да видите малко повече, което често ви е нужно, за да решите дали да отворите приложението. Може да звучи като леко придричив начин за описване на функцията, но имайки в предвид че целта ѝ е по-голямо удобство, това наистина е нещо важно, което в случая липсва.

 

vrpovo.jpg

 

     Също ще забележите, особено докато извеждате превюта на картинки, че пръста ви е по средата на екрана и покрива доста от него, като по този начин прави превюто излишно.

 

m7rezb.jpg

 

     Но няма нужда повече да критикуваме страхотната идея, с която Apple ни зарадваха тук. Истина е, че това не е нищо повече от силно развито дълго натискане - действие, което Apple трябваше да добавят преди доста време, имайки в предвид че го има в Android почти откакто съществува.

 

     Все пак, това определено е следващото ниво. Вече можете да играете състезателни игри, където има по-голям контрол върху газта и спирачката, благодарение на разпознаването на различните нива на натиск и, въпреки че е само рудиментарно, определено има леко усещане за премиум контролер.

 

     Това може да се превърне в истинска революция, но само щом всички приложения започнат да го използват. Instagram и без това ви позволява да виждате превюта на снимките, но на кой му пука? Просто натиснете и ги отворете. Някои хора рядко използват преките пътища на главния екран, главно защото забравят, че ги има, поради което Apple ще трябва да се справят с проблема относно обучението на потребителите за работа с тези функции.

 

Mighty pad

 

     Имате по-голям контрол и върху курсора при писане на клавиатурата - с новата iOS 9 на iPhone 6S можете да използвате 3D Touch за прецизното му позициониране. Просто задръжте пръста си на клавиатурата, при което буквите и символите ще изчезнат, оставяйки ви с празен тракпад, позволяващ перфектно позициониране на мигащата чертичка.

 

     Това води до ново ниво на прецизност при редакция на текст - нещо, което беше проба и грешка при предишните модели iPhone и старите версии на iOS.

 

35cr7u8.jpg

 

Live Photos

 

     Ще има повече информация относно това по-надолу в раздела за камерата, но си струва да се кажат няколко думи за новата функция в актуалния iPhone 6S. Докато камерата е ъпгрейдната до 12 мегапиксела, сега тя също ще заснема кратко видео преди да направи самата снимка (по-точно - 1.5 секунди) и ще го превърне в кратко живо превю.

 

     С уловеното аудио, идеята е че самия момент се добавя в снимката и с леко побутване чрез 3D Touch можете да видите историята зад дадената снимка. Това не е нова идея, тъй като HTC, Nokia и Samsung са опитвали нещо подобно в миналото (с ограничен успех).

 

66yg7n.jpg

 

     Nokia и HTC бяха вероятно най-големите поддръжници на платформата, като първите я използваха за неща като премахване на хора от снимките или добавяне на повече ефекти при редакция - HTC дори разкъсваха видеото на серия от снимки, за да направят спомените за събитието като съботна вечер.

 

     И двете идеи работеха добре, бяха наистина удобни и имаха силен резултат, но все пак не успяха да спечелят ентусиазма на потребителите (въпреки че вече отделното приложение на HTC, Zoe, все още се използва от доста хора). Методът на Apple е много по-прост, почти прикрит зад снимката, като единственото доказателство за живите снимки в галерията е леко движение с пръста.

 

     Все пак, не изглежда, че нещо толкова малко ще бъде особено преимущество - чисто и просто, защото единственото нещо, от което се нуждаят хората, е да направят снимка и тя да излезне чиста, с добър фокус и ярки цветове. Не се нуждаят от гимики около цялото нещо, а просто искат телефона да им помогне да станат страхотни фотографи.

 

     Apple са решили да не бъде натрапно, обаче, така че живата снимка става на заден план (като единствения индикатор за това е малка "Жива" кутийка в горния край на интерфейса на камерата, за да ви покаже какво се случва) и не пречи на скоростта на снимане или качеството на самата снимка, а размера на файла е по-малък от този на две нормални снимки.

 

     Ако Apple бяха заменили 16 гигабайтовия модел с 32 гигабайтов, това може би дори нямаше да се поставя под въпрос, но повечето хора бързо запълват мястото за съхранение при модели iPhone с по-малко такова, а удвояването на броя снимки ще направи нещата още по-зле.

 

A9 чипсет

 

     Както винаги, Apple ъпгрейднаха "двигателя" на iPhone, като представиха iPhone 6S за 2015г. с най-бързия си засега чипсет. А9 има безброй подобрения, като копроцесора М9, позволяващ на телефона да регистрира още повече движения без влияние върху живота на батерията.

 

     Това, разбира се, беше нещо трудно за тестване преди официалната премиера на iPhone 6S, чисто и просто защото нямаше приложения, които да го използват. Игрите, показани на официалния дебют, като Watchammer 40 000: Freeblade, показаха че новия iPhone е способен да поддържа наистина спиращи дъха приложения и може да ги комбинира с 3D Touch за добавяне на нови методи за геймплей.

 

33uu0ax.jpg

 

     Но при нормалното всекидневно използване, не изглежда да има особена разлика. Прехвърлянето през приложенията е бързо, както винаги (с много малко забавяне ако сте включили анимациите) и няма да откриете проблем при скоростта на мрежата през WiFi или клетъчни данни.

 

     Това е само при всекидневна употреба - ако извършвате по-подробни тестове, ще забележите че iPhone 6S отнема няколко секунди по-малко от стария модел при постоянно отваряне и затваряне на приложения за всеки ден.

 

     Нещо, което видимо липсваше при представянето бяха твърденията за по-дълъг живот на батерията, което бихме предположили че се предлага при по-нов процесор. Apple, обаче, изглежда са решили да използват излишната производителност за 3D Touch и по-добра графика, вместо да удължават живота на батерията при iphone 6S.

 

     Имайки в предвид че iOS 9 също трябваше да се справя по-добре с пестенето на енергия, това е изненадващо, но определено няма никакво видимо подобрение в използването на батерията.

 

iOS 9

 

     Както винаги, новият iPhone е устройството, чрез което се демонстрира новата версия на операционната система на Apple - iOS 9 наистина работи много добре на iPhone 6S (както и на други модели).

 

     Звучи глупаво, но едно от най-добрите подобрения в новата платформа е лентата с известия - спускането ѝ надолу ще покаже раздела "Today", който съдържа информация за събитията в следващите 24 часа. Тук ще видите данни за всичко, свързано безжично - живота на батерията на iPhone, свързания с него Apple Watch и дори Bluetooth слушалките ви.

 

     Като се вземе в предвид, че по принцип виждате заряда на батерията само чрез малка иконка в ъгъла при свързване на безжичните слушалки, това наистина е голям скок напред. Може на пръв поглед да изглежда малко, но понякога най-малките неща носят най-голямото удоволствие.

 

2e0sf0k.jpg

 

     Нещо не толкова бляскаво е новия екран с информация, до който получавате достъп чрез издърпване вляво от главния екран - това е екрана с любимите контакти и някои новини от Интернет.

 

     Тук имате възможност за търсене в телефона или мрежата, пускане на приложения, които са най-актуални за вас в момента, или да провеждате разговор с хора, с които iPhone си мисли, че искате да говорите.

 

15r1lw5.jpg

 

News

 

     Раздела с новините е това, което е най-дразнещо. Ако не сте в САЩ, може все още да нямате достъп до приложението News и кликането на тези линкове ще отваря Safari.

 

     Ако все още нямате достъп до приложението, можете да го свалите чрез промяна на региона в настройките към US, при което кликването на тези линкове ще почне да отваря съответното приложение. Все пак, този раздел засега не се попълва с вашите интереси и единственото, което се случва, е че четете информация в малко по-удобен вид чрез приложението.

 

     Относно самото приложение - News е доста разочароващо. Ако сте използвали Blinkfeed, Flipboard или Pocket преди, ще знаете че всяко от тях се справя много по-добре с доставката на теми, от които се интересувате. Раздела за футбол се бърка между американския и английския вариант, смесицата от новини може да покрива само един "канал" (към който можете да се абонирате), а при стартиране на приложението сте принудени да влезнете в избран от вас сайт за новини, дори и да няма нищо интересно публикувано.

 

     Има време за допълнително подобрение на News, но както е тръгнало явно ще се присъедини към Stocks в кошчето с разочарования.

 

     С поглед към останалата част от платформата - трудно е да се реши дали да се разглежда сегашното въплъщение на iOS 9 в iPhone 6S, тъй като е едновременно радикално различна и абсолютно същата като предишната версия - звучи смешно, но това е точния начин да се опише.

 

     Познатото чувство идва от начина, по който е разположено всичко - Apple не са променили нищо в начина, по който се използва телефона, което означава че имате същите колонки с приложения на главния екран, а менюто с настройките все още е мястото да разберете какво правят в момента тези приложения.

 

     А последното е много дразнещо - Apple интегрират елементи от Android през последните години, но възможността за смяна на настройките на приложения през самата програмка все още се пропуска.

 

     Това означава, че ако имате проблем с Facebook и ви харчи прекалено много батерия, не можете да направите нищо относно това в приложението, а трябва да се обърнете към друго приложение за да направите някоя модификация.

 

     Може би това не е най-добрия пример - все пак, приложението Facebook е тотална каша, като стане въпрос за промяна на нещо в самото приложение - но ако сте стартирали камерата и решите да снимате в 4К резолюция, или да промените качеството на видеото със забавен кадър, то не можете да го направите директно от приложението Camera.

 

     Трябва да се разходите до настройките в секция "Camera and Photos" (скупчени заедно по някаква причина), за да направите тази промяна.

 

     Да, може да се каже че Apple се опитват да бъдат постоянни в подхода си, но това не окуражава потребителия да си играе с някои нови функции, а това е провал от тази гледна точка.

 

     Всичко това настрана - простотата на интерфейса и леките модификации на Apple по iOS през годините са наистина добри, а iOS 9 е определено най-добрата версия засега. Новия шрифт е красив, възможностите на Siri са страхотни и възможността за извикване на асистента с думите "Hey, Siri." откъдето и да било също е добър ход.

 

     Няма данни доколко това влияе на живота на батерията, но е едно от нещата, които се изключват в енергоспестяващия режим, така че явно има някакво влияние.

 

     Производителността на iPhone 6S е добра - в теста Geekbench 3 достига 4417 точки, което го разполага малко над iPhone 6S Plus и малко под Samsung Galaxy S6.

 

14uhu6b.jpg

 

     Докато това е доста в сравнение с миналогодишния модел, напоследък такива тласъци в производителността стават все по-маловажни. Помага донякъде, но е грешка да се твърди, че iPhone 6 имаше накакви проблеми с това.

 

     Но какво да се каже относно всекидневното ползване? При тестване на новия iPhone в сравнение с iPhone 6, работещ под iOS 8, iPhone 6S успява да завърши теста за зареждане и кеширане на приложения 12 секудни по-бързо, което реално погледнато е доста!

 

     Siri вече е наистина функционална част от телефона, като точността и резултатите се подобряват постоянно. Възможността за въвеждане на някой отбор, при което виждате новини за тях и техните резултати, също е страхотна.

 

elzyu.jpg

 

     Възможността да разбере за какво говорите, правейки гласовите търсения в контекст, също е много удобна - ако искате можете да накарате асистена да изведе всичките ви селфита наведнъж (не че това е най-добрия пример).

 

     По-добър пример е да поискате да видите всички снимки от дадена ваканция, макар че ще трябва да кажете точното място и година.

 

Камера

 

     Приложението за камерата на iPhone 6S изглежда много като миналогодишното, но с няколко модификации за добавка на нови функции.

 

     Едната от тях е Live Photos, която записва 1.5-секундна снимка преди и след главната и ги превръща в кратко видео, което хваща по-добре спомена. Apple явно са осъзнали че подобрението на камерата относно качеството на снимките е с ограничени възможности и са решили да поработят върху начин за запазване на повече от момента на снимане.

 

2ngejo8.jpg

 

     Не е особено нова идеа, макар че интеграцията тук е по-добра и по-ненатрапна отколкото режима Zoe в HTC One сериите, например. Скоростта с която можете да направите снимката не е намаляла, така че можете да направите няколко бързи снимки една след друга и процесора A9 в новия iPhone ще реши какво трябва да се запамети за създаване на живата снимка.

 

     Разглеждането им също е сравнително просто - докато сте в галерията просто натиснете екрана малко по-силно, за да активирате 3D Touch и споменът ще се съживи. Демонстрацията на Apple показа красиви изображения на водопади и усмихващи се деца; изглеждаше сякаш опцията наистина прихващаше топлотата на момента.

 

     Реално, резултатите са смесени. Ако не сте задържали камерата достатъчно стабилно, или не използвате статив, видеото често ще почне накъсано и ще изглежда нискокачествено.

 

     Същото важи за условия с ниска осветеност - честотата на кадрите изглежда пада много в такива ситуации, явно защото телефона обработва снимките по-усилено.

 

     Live Photos е предназначена за подобрение към снимките, вместо отделен момент, който прихващате, поради което е страхотно че върви тихо на заден план. Всъщност, само леко движение по снимката в галерията намеква че има нещо друго за разглеждане.

 

     В реалност, обаче, повечето ще излгеждат прекалено накъсани, за да стават за похвала - идеята е добра, но Apple, както и Nokia и HTC, не са се справили с тази функция. Поне аудиото е страхотна добавка към снимката.

 

     Нека бъдем честни - все пак ще се радвате на тази функция повече, отколкото си мислите. 90% от заснетото по този начин може да е скучно - просто леко движение на позиращите хора - и дано ъпдейта, отърващ се от записа на частта с движението на самия телефон надолу след като сте направили снимката, но вероятно ще има поне няколко наистина страхотни момента.

 

k2zacy.jpg

 

     Опцията за изключване на тази функция все пак е добра - става само с натискане в долния ъгъл на телефона, а ако искате можете да я използвате и в HDR режим.

 

     Самата камера се справя добре - с новия 12-мегапикселов сензор снимките изглеждат много по-добре и можете да приближите образа малко повече, за по-обрани кадри.

 

     Apple изглежда не са ъпгейднали камерата особено, с изключение на броя мегапиксели - демонстрацията се фокусираше на факта, че пикселите се справят по-добре при бързо фокусиране и се елиминира замазването, което е задоволително.

 

efjrie.jpg

 

     Проблема тук е, че 8-мегапикселовия iSight сензор в iPhone 6 също правеше страхотни снимки с бърз фокус и без някакво особено замазване.

 

     Някой циник може да отбележи, че Apple са увеличили броя пиксели, за да догонят Samsung и Sony, които имат страхотни снимки от своите 16 и 23-мегапикселови сензори, но това само би отнело от страхотно качество на предложените снимки.

 

     На практика няма да видите огромна разлика между iPhone 6 и 6S относно качеството на снимките. Има някои разлики, разбира се, но това се вижда само при приближаване на образа. Нивата на яркост и възпроизводството на цветове изглеждат почти еднакво.

 

     При по-задълбочено тестване се виждат някои подобрения, като при почти минимална осветеност новия iPhone се справя много по-добре. Това е доста впечатляващо, имайки в предвид по-големия брой пиксели, който по принцип води до по-лошо представяне при ниска осветеност.

 

Подобрени селфита

 

     iPhone 6S има 5-мегапикселова предна камера, за да спомогне подобряването на снимките, които няма как да направите с основната 12 мегапикселова iSight.

 

     Предната камера има всички функции като задния сензор, което означава че има дори и светкавица.

 

90diy1.jpg

 

     Преди обаче да си изплюете напиткава в удивление относно мисълта за iPhone с предна светкавица - успокойте се - това не е LED лампа, заемаща ценно пространство от предната част на телефона, а просто начина на Apple за по-ефективно използване на екрана.

 

     iPhone 6S ще огледа набързо околната среда, увеличавайки яркостта на дисплея, след което ще я увеличи още 3 пъти, за да предостави нещо като светкавица. Впечатляващото в случая е, че телефона преценя баланса на цветовете в околното пространство и пренастройва нивата на бялото, за да направи по-добра снимка.

 

     Страхотно е да имате всички опции - HDR режим, филтри, таймер и светкавица - и за двете камери, в резултат на което се подобряват снимките, като 5-мегапикселовата камера нови голямо подобрение, в сравнение с мижавите 1.2 в старите модели.

 

Батерия

 

     Живота на батерията в iPhone 6 в крайна сметка не беше чак толкова зле и въпреки че iPhone 6S не се опитва да го подобри, той все още седи до рамо до рамо с другите флагмани на пазара.

 

     Това не означава обаче, по какъвто и да е начин, че батерията издържа особено дълго - все още се мъчи да достигне дори дори до края на деня. Единственото, което го спасява, е факта, че другите топ-смартфони - Samsung Galaxy S6, HTC One M9 и LG G4 - също не се справят добре с това; всеки от тях отчаяно се мъчи да натика повече пиксели в екрана или да обнови повече приложения за по-богато изживяване.

 

     Доброто в случая е, че Apple вече дават повече информация относно какво се случва с батерията. Не само, че имате данни какво е харчило енергията в последните 24 часа или седмица, но се вижда дали се е случвало на заден или преден план.

 

sdnupx.jpg

 

     Това означава, че ако видите, че Facebook харчи най-много батерията и постоянно се ъпдейтва докато не гледате, можете да го спрете, за да спестите тази енергия (без да губите особено много функционалност).

 

     Или може би някое приложение се е бъгнало - деинсталирайте го и го инсталирайте отново и може би ще видите, че вече се държи доста по-добре. Разбирайте, всяко приложение, което гледате по цял ден, харчи много енергия - това важи за всичко, което стои на екрана, но щом най-после виждате какво хаби енергия и на заден план, можете да управлявате батерията си много по-добре.

 

     Е, дори и с това няма да успеете да накарате батерията на iPhone да държи особено дълго. Даже като се отървете от приложенията, харчещи най-много енергия, неща като Apple Music пак изскачат и заемат тяхното място, дори и да не са на преден план.

 

     Проблема с батерията не изглежда базиран на нещо съществено - ако постоянно слушате музика в Spotify или постоянно ъпдейтвате неща на заден план, това ще изяде батерията до около 30% докато стане време да се прибирате вкъщи.

 

     Поддържането на яркостта на дисплея на ниски нива ще помогне малко - но ако Apple оборудват iPhone с OLED дисплей ще се спести доста повече енергия.

 

     Истинската причина за малкото време, което държи батерията, беше показана при самото представяне - iPhone 6S има 1715 мАч батерия, което е доста по-ниско от батерията в iPhone 6 (1810 мАч). Явно добавянето на 3D Touch е имало някаква цена.

 

     В рамките на теста с Full HD на максимална яркост на дисплея за 90 минути след пълно зареждане, батерията на iPhone 6S пада до 70%, което не е особено добре. Още по-зле, при същия тест iPhone 6 стига до 74%, което означава че батерията на стария модел държи по-дълго.

 

Енергоспестяващ режим

 

     Най-после, iOS 9 дава шанс за по-голямо удължаване на живота на батерията с включване само на една опция в настройките.

 

     Това ще изключи някои неща като постоянното слушане за думите "Hey, Siri", или обновяването на мейлите на заден план.

 

im30up.jpg

 

     Всъщност, ако това не е проблем за вас, няма особен проблем и да използвате Low Power Mode постоянно, с изключение на факта, че цвета на батерията преминава от зелено на жълто като индикатор за режима.

 

     Няма опция за включване и изключване на този режим от контролния център в долната част на екрана, което означава че трябва да го изключите от настройките, но щом заряда на батерията стигне около 80%, iPhone сам ще ви предложи да го спрете, тъй като е преценено, че толкова енергия ви стига за каквото и да е повече.

 

     Наистина е жалко, че батерията на iPhone 6S не държи повече - може да ви накара да се чудите и колко влияе на това системата за 3D Touch. Ако е много, то ще трябва да се надяваме, че това подобрение на интерфейса в крайна сметка ще си струва.

 

Филми и музика

 

     iPhone все още е от най-добрите устройства за гледане на филми, но това е главно поради силната интеграция с магазина iTunes.

 

     Докато Google Play постепенно достига подобно ниво, има нещо привлекателно в опцията на Apple заради леснотата, с която се сваля огромен набор от филми и телевизионни сериали, като стане въпрос за гледане на най-новите заглавия.

 

     А гледането на филми на iPhone 6S също е чисто и просто страхотно, благодарение на ламинираното стъкло. Резолюцията може да не е най-голямата на пазара, но цялостното качество при гледане на свалено или поточно съдържание е наистина приятно.

 

21ex6cj.jpg

 

     Благодарение на лекия корпус, който Apple се стараят да ползват при всяко направено от тях устройство, държенето на iPhone 6S дълго време не е особено натоварващо. Екрана изглежда леко малък, но това зависи от гледната точка и личните предпочитания.

 

     Преди известно време, един 4.7-инчов дисплей би се считал за перфектния размер за гледане на филми, но след като бяхме разлигавени от таблети и фаблети с огромни дисплеи, 750р резолюцията на нещо с такъв размер изглежда прекалено малка за гледане на прекалено много серии една след друга.

 

     Все пак, това не е лоша размяна за телефон, който можете просто да пуснете в джоба си, без да се тревожите че единия край ще стърчи навън, така че, освен ако не сте решени да гледате всички филми за Джеймс Бонд докато пътувате (за което бих ви свалил шапка), то този телефон ще ви е достатъчен.

 

     Интересно е, че 3D Touch системата не е интегрирана при гледането на филми - можете да използвате Force Touch на MacBook (което е същото, но вероятно с по-малко сензори) да изберете скоростта на възпроизвеждане, според нивото на натиск.

 

     Не е нещо особено, но би било нещо удобно за новия iPhone.

 

Музика - е, по-точно Apple Music

 

     Аудио възможностите на iPhone 6S са, както винаги, брилянтни, а това е силно подпомогнато от Apple Music.

 

     Дори и все още Beats 1 да не ви допада като радиостанция, каталога на Apple е доста стабилен. Готовите плейлисти може да не са на същото ниво, като в Spotify, но нещата стават доста интересни щом решите да използвате Siri да ви намери малко добри мелодийки.

 

     Ако помолите Siri да ви изведе най-новата електронна денс музика, ще бъдете отведени в приложението Apple Music, след което нещо ще почне да свири на момента (макар че в този случай на тестващия бе предоставена главната песничка на Spiderman 2...).

 

29elvgo.jpg

 

     Много е удобно ако сте излезнали навън да побягате и искате да смените жанра или изведнъж ви се прислуша друга песен - все пак отнема нуждата да спирате, да вадите телефона от джоба и т.н. (или пък да сменяте песента докато тичате, което пък си е чисто и просто лоша идея).

 

     Относно самия музикален плейър... Apple Music го прави малко объркващ. Да, собствените ви MP3 файлове се съхраняват перфектно там, но са избутани в ъгъла, докато пред погледа ви се натрапват неща като изпълнители, които можете да следвате.

 

     Няколко думи за слушалките - като свържете слушалки към телефона, без значение кабелни или безжични, нова функция в iOS веднага изкарва любимото ви музикално приложение на заключения екран, за да можете максимално бързо да пуснете любимата си песен.

 

     Впечатляващото в случая е колко е интелигентна услугата - преценя че безжичните слушалки означават, че сте в движение и пуска Spotify, докато за кабелните излизат любимите подкастове (това се настройва според навиците ви).

 

     Това са "умните" неща, които всички очакваме от един смартфон, пък и е приятно да се види че Apple догонва Google Now при спестяване на няколко натискания на екрана.

 

Заключителни думи

 

     Тим Кук предпочита да отбелязва iPhone 6S като "съществена промяна" а думите "Единственото, което е променено, е всичко." показват колко Apple искат света да мисли новия iPhone 6S като отделен модел със собствени достойнства.

 

      И той наистина ги има. Все пак говорим за Apple - те имат толкова много фенове, че без значение какъв телефон излезне от фабриката, той ще бъде считан за ъпгрейд от повечето хора.

 

     Това е поради факта, че другите топ-смартфони, въпреки техния стил и производителност, все още не са успели да придадат лекото и изчистено усещане при използването на iPhone, сигурността, че всяко приложение ще работи перфектно, по-малкото забивания и най-вече че всичко работи както очаквате.

 

2d3u2x.jpg

 

     Това не означава, че всеки трябва да харесва iPhone, но е лесно да се види защо феновете се нуждаят от много добра причина да напуснат екосистемата и да преминат към други устройство, например с Android.

 

Преимущества:

 

     Тим Кук считаше 3D Touch за иновация и донякъде всички сме съгласни с думите му. Лесно ще свикнете да го използвате постоянно, само след 1-2 седмици употреба.

 

     Вградените приложения наистина добре се възползват от системата и търсенето на различни преки пътища и превюта, които ви спестяват напускане на дадено приложение, се превръща в забавна игра. Щом разработчиците се заемат с тази система обаче, можем да очакваме появата на доста по-умни игри и приложения - това ще даде сериозно преимущество над версиите за Android.

 

     Останалите неща, които харесахме, са вградени в самия iPhone и винаги са били на място. Става въпрос за стабилната и функционална камера, както и страхотния външен дизайн, който остава впечатляващ и много удобен в ръката, без значение че е същия като при стария модел.

 

Недостатъци:

 

     Живота на батерията при iPhone 6S остава един от най-големите му минуси и, въпреки че сме фенове на 3D Touch, не мисля че всеки ще е доволен от факта, че трябва да се примири с по-малка батерия, за да получи привилегията.

 

     Ако Apple някога пуснат по-малък телефон с живота на батерията на iPhone 6S Plus, веднага ще стане голям хит на пазара, което прави странен факта, че още не са го направили.

 

2cd5ef.jpg

 

     Докато е глупаво човек да се разочарова от нещо толкова очевидно, другия минус в случая е, че дизайна на iPhone 6S е идентичен със стария модел.

 

     Ако поне екрана или живота на батерията бяха подобрени, това вече щеше да е стабилно преимущество и причина за закупуване на новия модел, но вместо това имаме телефон, който не можем да опишем както трябва на потребителите, които искат да знаят какво му е толкова доброто, при положение че изглежда точно както стария модел. Няма толкова много неща, при които да изпъква 3D Touch.

 

Заключение

 

     Идеята на Apple за огромните промени в новия iPhone е леко объркваща. Да, на хартия има много неща, които да се отбележат: подобрена структура, нов метод за интерфейс, живи снимки, по-добра камера, по-добър процесор... но всъщност единственото съществено подобрение си остава 3D Touch.

 

     Новия iPhone 6S далеч не е лошо устройство, единствено защото това все пак е iPhone. Това по никакъв начин не означава, че всяко нещо, което направи Apple, ще е страхотно, но главната причина хората да се препъват един в друг, за да се сдобият с новия модел, е защото знаят, че ще получат солидно изживяване с много интелигентен интерфейс и страхотен магазин за приложения, заедно с добра камера. За много хора това е предостатъчно.

 

     Все пак, цената му е доста висока - това е един от най-скъпите, ако не и най-скъпия флагман на пазара, и като такъв е задължен да впечатлява по всеки възможен начин, а това не е нещо, с което iPhone 6S се справя особено добре. iPhone 6 все още се продава на по-ниска цена, а разликите между него и новия модел са минимални.

 

     Ако отчаяно се нуждаете от нов iPhone, и можете да си го позволите, силно препоръчваме новия iPhone 6S, особено ако ъпгрейдвате от 5S. Има страхотен интерфейс, който още ще се подобрява, а цялостния пакет е повече от задоволителен.

 

     Ако пък искате да спестите малко пари (но все още сте фен на Apple), тогава може би iPhone 6 ще е по-адекватен за нуждите ви - не губите нещо особено и все пак се сдобивате със страхотен нов телефон.

 

     Причината iPhone 6S да не изглежда толкова добре е главно заради стабилното представяне на iPhone 6 миналата година. Новия модел имаше нужда от огромен скок, за да засенчи стария, но така и не го направи. Все пак, iPhone 6S е страхотен флагман, по свой собствен начин.







Също тагнете с една или повече от следните думи: Apple, iPhone, iPhone 6S, ревю

0 Потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни