Google представи новите инструменти за контрол на поверителността
fitbit

Сподели на приятел
902

Google представи нови правила за контрол на поверителността и рекламите, които ще засегнат потребителите и рекламодателите.

Функциите, обявени на годишната конференция на Google ще предоставят на потребителите повече достъп до информация и контрол над уебсайтовете, които използват бисквитки. Като отчитаме, че има разликата между „бисквитките“, които всъщност ви помагат и тези, които събират данни за рекламодателите.

Вече имате възможност да контролирате по-добре кои сайтове ви следят с цел реклама. Тези промени могат да повлияят на количеството данни, които трети страни събират от посещенията в интернет на потребителите и да предават на Google.

Как ви следят рекламодателите?

Онлайн рекламодателите използват „бисквитки“ и „fingerprint “, за да научат повече за потребителите чрез поведението им в мрежата и съответно да насочат рекламите си към тях. Бисквитките са файлове, които уебсайтовете инсталират на компютъра ви, след като даде съгласието си. Fingerprinting е начинът, по който фирмите изграждат уникални профили за вас. На базата на събиране на информация за вашите данни и дейност – без да искат вашето разрешение.

Бисквитките могат да бъдат полезни. Те позволяват на сайтовете да зареждат вашите данни за вход и пароли. Но те също така позволяват на сайтовете да следят какви други сайтове посещавате в интернет. Ето защо можете да видите реклама за продукт, която просто търсите в друг уебсайт. Fingerprint има същия ефект, но вие дори не знаете, че предоставяте информацията си.

google

Промени в Chrome

Когато потребителят реши да изтрие „бисквитките“ си е трудно да разграничи полезните, (които помагат за зареждането на съдържанието и автоматичното попълване на информацията за влизане) от уеб-проследяващата. Чрез разграничаване между двете, Google ще даде възможност на потребителите за по-добър контрол над това кои бисквитки да позволят. Google дава възможност на потребителите да изтриват „бисквитките“.

Тази промяна ще позволи на потребителите да изчистят всички „ бисквитки “, като оставят тези с потребителските данни за вход и настройки. Това ще позволи на браузърите да предоставят ясна информация, така че потребителите да могат да правят избор за това как се използват данните им.

Chrome също се справя с възхода на fingerprint, който той описва като “ трудни за откриване, които влияят върху контрола на “бисквитките“. Chrome планира да ограничи fingerprint в интернет.

Кога потребителите да очакват ползите?

Кога потребителите ще започнат да забелязват промените, не е ясно все още. Но поне в случая с „бисквитките“, Google има  готов план за действие.

Тези промени обаче не се отнасят за собствения рекламен бизнес на Google. От компанята все още може да проследяват уеб активността на потребителите си.

Chrome има набор от инструменти, които имат за цел да осигурят „прозрачност“ за това защо виждате определена реклама и ви дава начини да ограничите проследяването от Google. Но тези инструменти няма да повлияят пряко на рекламното пространство на Google.

Google е водеща фирма в онлайн реклама, която обхваща 38% от пазара. Но има и много рекламни компании в бизнеса, които отговарят на вашите потребителски данни за рекламите. Те непременно ще бъдат засегнати от промените. Колкото и добри да са новите инструменти за неприкосновеност, те могат да намалят способността за достигане на реклама до потребителите. Това непременно ще се отрази на бизнеса.

Например онлайн публикациите разчитат на бисквитки, за да научат информация за своите потребители и да продават в онлайн пространството. Някои национални издания с достатъчно голяма аудитория са успели да извлекат печалби от дигитални реклами. Въпреки това, средните и местните вестници се с конкуренцията. Когато компаниите не могат да получат информация за своята онлайн аудитория е по-вероятно рекламодателите да купуват от Google, а не директно от издателите.

google

Какво друго стои зад затварянето промените?

Google и други големи технологични компании имат за цел  да покажат на потребителите, че тяхната неприкосновеност е факт.

Apple се отличава като компания, която цени неприкосновеността на личния живот. Facebook прави опити да се утвърди като компания, пазеща неприкосновеност на личния живот. Въпреки че няма никакви подробности за това как  ще спре събирането или по-добрата защита на личните данни.  Google увеличава усилията си в тази насока.

Новата функция на Google за бисквитки не успява да овладее най-големия продавач на данните ви, а именно самият Google. Независимо дали е умишлено или новата функция „поверителност“ служи за затвърждаване на събраната информация от Google. Както и за възможностите за продажба и за информацията, която се отнася за вас.

Повече интересни статии четете в блога ни.

Полезни видеа може да откриете в YouTube канала ни.