Софтуерът Full Self-Driving на Tesla започва да се предлага на клиентите си поетапно.
Бета версията на частично автоматизираната система за подпомагане на водача на Tesla е вече достъпна. Една малка подробност – не за всички клиенти на компанията.
Тази седмица от компанията изпратиха първата актуализация на бета софтуера – Full Self-Driving до избрана група клиенти. По време на изявлението си, Мъск заяви, че повечето собственици на Tesla ще получат актуализацията поетапно до края на годината.
Full Self-Driving софтуер
Само клиентите в програмата за ранен достъп на Tesla ще получат актуализацията на софтуера. Тя ще позволи на шофьорите да получат достъп до частично автоматизираната система за подпомагане на водачите на Autopilot. Програмата за ранен достъп се използва като платформа за тестване, за да помогне за изглаждането на софтуерните грешки.
Мъск заяви, че Tesla подхожда към тази актуализация на софтуера много предпазливо. В писмо до инвеститорите заяви, че екипът е фокусиран върху „фундаментално архитектурно пренаписване на нашите мрежи и алгоритми за управление. Това пренаписване ще позволи освобождаването на останалите функции за управление.“
Tesla – нови функции
Това пренаписване ще позволи на автомобилите на Tesla да интерпретират средата си в четири измерения, а не в две, което трябва да доведе до драстично подобрение на производителността и по-бързи актуализации на софтуера.
Преди това Мъск описва версията на Full Self-Driving с пълна функционалност, която позволява на колата да се движи от дома до работа без намеса. Шофьорите ще трябва да бъдат готови във всеки един момент да поемат контрола, ако системата има проблем. Някои експерти се противопоставиха на начина, по който Мъск говори за тези функции, твърдейки, че той надценява възможностите на автомобилите Tesla.
Автопилотът може да избере лента и да регулира скоростта на автомобила въз основа на превозното средство отпред. Функцията автопилот може да предлага – и да извършва – промени в лентата, за да заобикаля по-бавни превозни средства, и да насочва Tesla към разклони и изходи на магистрала. Друга функция може да забави скоростта на автомобила до пълно спиране на светофари и знак STOP. Компанията все още не е позволила на своите клиенти контрол на автомобила при средна скорост.
Full Self-Driving – Ключът към бъдещето
Автопилотът не може да изпълни някои от тези задачи, ако маркерите на пътната лента са избледнели или липсват. Шофьорът също трябва да държи ръка на волана по всяко време, иначе функцията ще подаде поредица от предупреждения, преди да се самоизключи напълно. Когато тези функции работят съгласувано, може да се почувствате, че колата се движи сама. Водачът, обаче, все още носи отговорност ако системата направи грешка.
По време на изявлението си Мъск се аргументира, че предимството на Tesla за самоуправление идва от наличието на голям парк превозни средства – вече около 930 000. Тези автомобили записват ситуации и предоставят данни за обучение за подобряване на невронните мрежи, необходими за софтуера за изкуствен интелект, който захранва самоуправляващите се автомобили. Подходът на компанията към автономните превозни средства е фокусиран основно върху компютърното зрение или използването на камери – точно като хората – за разпознаване и разбиране на света.
„Имайки информацията от милион коли, които предоставят обратна връзка и по-специално обратна връзка за нестандартни ситуации, които не може да симулирате – това е нещо, което е наистина ценно“, каза Мъск.
Ако сте харесали статията четете такива в нашия блог.
Полезни видеоклипове може да откриете в YouTube канала ни.
Източник: www.theverge.com